Wednesday, June 5, 2024

SONIC ADVANCE LEMUROID ANDROID EMULATOR SNAPDRAGON 8+ GEN 1

Sonic Advance versi konsol handheld Nintendo Game Boy Advance (GBA). Boleh cuba dekat android guna emulator Lemuroid, Pizza Boy atau RetroArch. Versi pc boleh cuba guna emulator mGBA atau RetroArch.

Sonic Advance, dikenali sebagai SonicN on the N-Gage, ialah permainan platform 2001 yang dibangunkan oleh Dimps dan diterbitkan oleh Sega untuk Game Boy Advance.

Ia merupakan permainan Sonic the Hedgehog pertama yang dikeluarkan pada konsol Nintendo dengan Sonic Adventure 2: Battle on the GameCube, dan telah dihasilkan sebagai memperingati ulang tahun kesepuluh siri itu.

Cerita ini mengikuti Sonic, Tails, Knuckles dan Amy semasa mereka mengembara untuk menghalang Doktor Eggman daripada mengambil alih dunia.

Mengawal watak, pemain ditugaskan untuk melengkapkan setiap peringkat, mengalahkan Eggman dan tentera robotnya, dan mengumpul tujuh Chaos Emeralds.

Pembangunan bermula selepas Sega mengalihkan tumpuannya kepada pembangunan perisian pihak ketiga, disebabkan oleh prestasi konsol Dreamcast yang lemah.

Sega merekrut Dimps untuk mengetuai pembangunan, menjadikan permainan itu yang pertama dalam francais yang dibangunkan oleh studio.

Walaupun Sonic Advance mengikuti gaya permainan yang serupa dengan permainan Sega Genesis Sonic, konsep dan reka bentuk tertentu telah digunakan semula daripada permainan yang lebih baharu seperti Sonic Adventure (1998).

Permainan ini telah dialihkan ke peranti N-Gage, Android dan J2ME Nokia, dan boleh didapati di Wii U melalui Konsol Maya di Jepun.

Sonic Advance menerima ulasan positif untuk grafik, animasi watak, dan kesetiaan kepada permainan Genesis yang asal, tetapi telah dikritik kerana panjang pendek dan peringkat istimewanya.

Ia merupakan kejayaan komersial yang besar, menjual 1.21 juta salinan di Amerika Syarikat dan merupakan antara permainan terlaris GBA.

Permainan ini diikuti oleh dua sekuel juga pada Game Boy Advance; Sonic Advance 2 (2002) dan Sonic Advance 3 (2004). #lemuroid #android #emulator

No comments:

Post a Comment